Fredag o vecka 38 (37+0)

Då va det fredag igen! Tiden springer iväg.. Idag har jag vart hos Barnmorskan igen.. Allt såg bra ut vilket är skönt.. Blodtrycket låg på 110/70. Pruttens hjärtljud va högre än dem brukar.. Har legat på runt 130 idag låg det mellan 140-155.. kan det vara en liten prinsessa trots allt?! Magen hade även vuxit 2 cm, ligger på 35cm nu. Huvudet är fixerat så allt e som det ska! skönt det..
Idag fick jag oxå stränga order (snarare för min egna skull) ang mina sprutor.. Att jag inte ska ta dem om jag känner att det satt igång för annars finns det risk för att jag inte kan få ryggbedövning om jag nu skulle vilja ha det, vilket jag tror att jag vill.. Hellre ringa förlossningen en gång för mycket o fråga...

I vecka 38 är medelkroppslängden 50 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3200 gr. Huvudets omkrets är 34,8 cm.Ditt barn är nu redo för ett liv utanför livmodern. Visste du att det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, graviditetslängden finns programmerad i barnets arvsanlag. Lungorna är fyllda med vätska fram till födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.Källa: growingpeople.se

Idag känner jag mig bättre än igår trots att jag sovit superdåligt inatt.. vaknade klartvaken kl 02.30 o kunde inte somna om.. Fick gå upp o lägga mig o glo på tv tills jag slumrade till vid sex-tiden.. vaknade då direkt av att älsklingen gick upp.. Lyckades iaf somna om i sängen en stund till sen innan det va dags för BM.. Känner mig trots allt inte så trött nu ändå.. Läste oxå att i v 38 att det e/kan vara svårt att sova på nätterna.. så det e väl bara att vänja sig..



Kanske inte världens bästa bild men en bild från idag iaf!

Nu ska jag träffa en kompis o gå o käka lunch på stan!


Kommentarer
Postat av: Angela

Haha ja du får göra det =) Japp det gör vi. Ser framemot de =) Puss

2011-09-02 @ 15:30:56
URL: http://angelasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0