v 37

En dag för tidig men då jag jobbar hela dagen imorn e det risk för att den uteblir.. Har missat v 35 o 36 ju..
Idag e det iaf då v 35+7? +6?

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm. 

Från och med den här veckan är inte ditt barn för tidigt född.

De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten.

Vid födelsen har ditt barn 300 ben i kroppen medan vuxna har 206, flera är ganska mjuka till en början. Vissa av benen växer samman i barndomen. Källa; growingpeople.se

Jag kan ju säga att nu börjar man känna sig gravid på riktigt! Tar typ 5 min att ta sig ur soffan o man känner sig otymplig i alla lägen.. Ryggen o höften värker mer o mer.. Skönt med vattengympan o träningen som lättar upp lite iaf.. skulle dock behöva ett pass om dagen nu känns det som..
Nåväl, inte långt kvar nu iaf.. Jag funderar mer o mer på förlossningen men känner min än så länge ganska så lugn.. Får väl se hur det blir när man väl är där..
Fick tag på en cd via nätet häromveckan som heter harmonisk graviditet med avslappningsövningar o andningsövningar o lite mentalträning som jag lyssnat på lite grann.. faktiskt helt ok..



This is me now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0