Oj vilken dag igår!!

Jag e helt överväldigad o super nöjd.. Va rätt härjad igår kväll vid halv elva när sista gästerna gick hem.. Då hade jag verkligen härjat från kl 6 på morgon men knappt en minut vila under dagen..

Började dagen med att baka foccacia bröd o göra pesto till pesto pasta.. Va livrädd att det inte skulle räcka men nu har jag nog så kan kan bjuda in halva gården här.. Som vanligt..
Syrran o hennes sambo kunde inte komma på kvällen så dem kom förbi på förmiddagen en sväng. Av dem fick jag ett solpuder från make up store o en fin spagettiburk som jag önskat mig..



Efter deras besök mötte jag upp Angie på Kungsmässan för en sushi lunch! Va såå länge sedan jag åt sushi o det va såå gott! Lika mysigt som vanligt! Angie hängde på hem o hjälpa mig att dona med det sista.. Baka o en kaka bl a.. Den blev utsökt! Nån chokladhistoria med kolatäcke.. Den smälte verkligen i munnen.. TAck angie, du e bäst!



Min söta hjälpreda Angie



Den bästa bilden på dem iaf.. I all hast o stress blev det inte så mycket bilder tagna igår dessvärre.. men några stackare iaf..

Gästerna kom vid halv sju o allt blev till slut superlyckat. Maten gick hem fullt ut. Hemmagjord pestopasta o tzatsiki, kycklingfilé, grönsallad o foccacia bröd..
Jag fick massa fina presenter o superfina blommor! Dem allra finaste rosorna, 10st mörkröda kraftiga rosor, fick jag av min älskling! Helt galet fina..



Jag fick bla annat Leilas senaste bok av svärmor o lite bakgrejer o skålar till det.. Fick två koftor,  pengar o massa presentkort på Kungsmässan. Så nu ska det shoppas höstkläder!! Jippie!!



Älsklingen systerdotter hade gjort egna blommor till mig o hennes syster pärlplattor som hon hade sparat just till mig.. Dem e så söta!



Det va en snabbresum av gårdagen. Blev som sagt fullös HELA dagen.. Man e lite smått seg idag.. sov ändå ganska länge för en gångs skull.. Så det tänkte jag bota strax för kl 12 idag ska jag iväg på lite bekvämligheter.. "lilla lyx" heter det vilket innebär 20 min massage o 40min ansiktsbehandling nere på Kroppsverksta´n. Det ska bli skönt o välbehövligt. Känns extra skönt att jag tog tid idag istället för igår.. Så jag återkommer lite senate i eftermiddag..

Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0