Hedersuppdrag..

Lite komiskt att jag på bara ett par dagar har fått två förfrågningar om att fixa naglar för bruden till två stundade bröllop.. Det ena avböjde jag vänligt men bestämt och det andra har jag åtagit mig.. Med tanke på att jag endast är ammatör o inget proffs någonstans.. Tycker mest det e kul att pilla med mina egna o Angies nångång ibland.. ;o)
Men utan högavancerade grejer så tror jag mig kunna klara av det.. Det e ju ändå ett litet förtroende.. Fina naglar e ju en viktigt ingrediens i ett lyckat bröllop.. Det e min gamla vän från skoltiden/högstadiet som ska gifta sig med sin irländare.. Ser jättemycket fram emot lördag!
Bruden vill ha fransk manikyr så nu sitter jag här o övar på mig själv.. På måndag har jag bokat in en modell (läs Angie) att öva på.. Om du läser det här Anna ska du veta att jag tar detta på största allvar! ;o)

Ett utkast:



Det e skitsvårt att få det vita att "inte se målat ut" tycker jag även om man skyndar sig så det inte hinner torka.. O sen att få det att sitta o se snyggt ut.. Har testat denna gången att måla ett lager gelé + härdare på o se hur det funkar.. Kanske håller nån dag längre o ser bra ut... Återstår att se.. Har en vecka på mig att lösa detta iaf!

Trevligt lördagskväll! ♥

Kommentarer
Postat av: Angela

Jag ser framemot lite lyxnaglar =) Du är duktig min fina <3 Syns sen. Pöss

2011-07-11 @ 14:44:55
URL: http://angelasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0