Ny spis..

Efter att ha gnällt lite för fastighetsskötarn fick vi igår en ny spis.. Perfekt nu innan jul o nyår när det blir en del matlagning.. Så nu har jag invigt ungnen med Skinkan! Det lär ta ett tag.. i min nya familj så kokar vi inte skinkan tydligen utan den ska ungnsbakas..Vanligtvis är det maestro som står för det och skulle gjort det igår men när den skulle brännas av o luftas o rengöras så hade han fått vara uppe halva natta o laga skinka.. Den ska nämligen vara klar i kväll för vi får lite besök på lite julmys!
När den e klar ska jag göra jansson för första gången eftersom jag inte äter det, men bäst att göra en när maestro beställt det!

*är i lite chocktillstånd, skrållan somnade helt själv i sin säng av musikmobilen precis, när jag la ner henne där för att slänga in en maskin tvätt! Duktig tjej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0