Protein C brist..

För ca tre år sedan fick min far reda på att han hade protein c brist genom sin företagshälsovård. Protein C brist menas med att blodet koagulerar fortare vilket gör att man har lättare för att få blodproppar.. Detta va kanske inte jätteförvånande då släkten på pappas sida har haft hur mycket proppar som hellst.
Min syster och jag fick iaf oxå göra en såkallad utredning vilket visade att jag hade fått ärva detta oxå men min syster klarat sig.. Glad för hennes skull..
Vanligtvis har gravida lättare att få proppar än vanligt men i mitt fall är det väldigt stor risk att jag får det.. Dels under graviditeten och dels under förlossningen.
Så för ca tre veckor sedan träffade jag en läkare som har ordinerat mig 1ST SPRUTA OM DAGEN UNDER HELA GRAVIDITETEN! Jag höll seriöst på att få frispel och funderade på om jag verkligen ville det här.. Men efter att ha tagit mig i kragen så har jag nu bitit ihop och är inne på spruta nr 25.. Jag tar dem själv i magen, under naveln, i fläsket.. Det e fruktansvärt obehagligt men det går.. Man får hela tiden tänka på varför man gör det..

Idag har jag vart på sjukhuset igen för att ta prover och kolla så dosen e ok.. Efter det åkte jag o mötte upp Angie på en lunchdate och tröstade mig själv med lite shopping! Funkar oftast.. Det blev lite smink, ett nagellack och en skinnjacka nu till våren.. Upptäckte att min gamla va för lite.. hrmm.. Blev även en klänning och en kofta.. Men klänningen får nog åka tillbaks till affären för den känns inte helt 100.. Lite för gullig för mig tror jag..

Nu ska jag ta igen mig lite innan det e dags för jobb imorn igen.. Känner mig fit for fight igen efter några dagars sängliggande..

Natti ♥

Kommentarer
Postat av: Angela

Min fina vän, du är såååååå duktig.

Tack för en underbar dag.

Jasså så du ångrade dig ang klänningen??!!

Puss

2011-03-30 @ 08:44:54
URL: http://angelasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0