Cravings?!


 Tror inte jag har några större cravings än men detta e för j----la gött!! Nåt som jag e sugen på oxå är saltlakrits till mitt stora förtret.. Har läst att det inte e bra att äta för mycket lakrits under graviditeten.. Så det får man äta med andakt! Messmör rekommenderas däremot.. Skulle tippa på att det e för att det e rikt på järn och kalcium!!
Det enda jag INTE vill ha än så länge är kaffe, det funkar inte alls så nu dricks det thé i alla de smaker för fulla muggar..
Hörde föresten idag av en tjej på jobbet att när man ÄR väldigt sugen på kaffe under graviditeten KAN det va ett tecken på missfall (vilket det va i hennes fall, innan hon fick sina två barn hon har idag..) Finns ju dock många skrönor.. Men efter det så kändes det ju iaf bättre att man inte är sugen på det!

För övrigt känns magen bättre.. Pratade med barnmorskan nyss o hon tycker allt tyder på magkatarr.. Har som sagt vart lite stressad (inombords) sista tiden.. så vi hoppas inte det e värre än så.. Åkte ut till havet efter jobbet, tog med lite fika och en tidning och bara var en stund i solen, tystnaden och den friska luften. Hur skönt som hellst.. Ska röja lite hemma nu innan det blir soffhäng.. Har hyrt en film, hämnden, som det får blir lite senare!

Ha en trevlig kväll! ♥

Kommentarer
Postat av: Kia

Ja och jag drack ju inte kaffe i början, men efter 3-4 månader så blev jag sugen igen. Och inget missfall blev det för det ;) Det finns nog mycket som barnmorskor säger som inte alltid stämmer. Min sa att det va till 90% en pojke i min mage. Det såg hon på formen av min mage & hjärtljuden. Ja och det stämde ju ;)

2011-03-17 @ 20:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0